אחרי החגים

  • מחבר:
  • קטגוריה:כללי

שלום קוראים יקרים.

כפי שכולם אומרים, "אחרי החגים" מגיע מתישהו, וגם החופשה שלי מכתיבת הטורים תמה לה (ותודה לעורך העיתון שהתיישב עלי להחזיר אותי לתלם. תודתכם נתונה לו….)

ראשית אני רוצה לברך אתכם קוראי הנאמנים מהארץ ומחו"ל (כן. פגשתי בחגים האחרונים תושבי חו"ל שהגיעו לנפוש בארץ וכשפגשו אותי, טרחו לציין כי הם קוראים את הטורים שלי גם בניכר) בברכת חורף בריא ותקופת גשמי ברכה, שפע פרנסה ושיגשוג.

כדוגמת המבצעים המשטרתיים ומשרד התחבורה "הכן רכבך לחורף" הייתי מציע ללקוחותי ולקוראי הטורים, לבצע צ'ק ליסט לוודא שהעסק שלכם מוכן לחורף הבעל"ט, ויפה שעה אחת לפני הטפטוף הראשון שכולנו מצפים ומייחלים לבואו.

האם העסק שלכם מוכר מוצרי קיץ מובהקים? קרטיבים, אייס קפה, מזגנים או סככות צל? אנא וודאו שאתם מאחסנים את הסחורה במקום פחות קידמי (עצה!! בשעת האריזה, בדיוק כמו בבית לבגדי הקיץ, כדאי מאוד לסמן אריזות ולהשאיר רשימה מסודרת מה יש, מה אין ומה אוחסן ואיפה. א. כדי להגיע לאיפה שצריך אם כן יגיע לקוח שיירצה משהו ספציפי, ו-ב. בשביל להזמין במועד המתאים השלמות רגע לפני בא הקיץ הבא…..) ומפנים את המדפים הקריטיים לצורך מוצרים המתאימים יותר לחורף ולקור ולגשם… זה הזמן לעבור על הפריטים השונים ועל השירותים השונים ולבחון את מידת ההתאמה שלהם לחורף לקור ולגשמים (בהתאמה). אתם רגילים שהלקוחות שלכם משתמשים ברחבה שלפני החנות לצורך מדידות ופריסת סחורה? אנא בדקו שיש לה סככה מתאימה ותאורה מתאימה (שבוע הבא מזיזים את השעון…..) אתם מוכרים קרטיבים? דאגו לקפה ותה חם או גלידה חמה עם מאפה חם ומפנק. הסלט שלכם בתפריט מורכב מירקות קיציים או פירות קיציים? זה הזמן להרכיב תפריט שמכיל מוצרים שניתן להשיג בחורף ושכיף יותר לאכול בחורף. וזה הזמן להעלים את המוצרים ואת התפריט ולמנוע מהלקוחות שלכם לבקש מוצר או שירות שלא קיים (עוגמת נפש מיותרת והרסנית!)

גם אם אין לכם מוצרים אלא שירותים, זה הזמן לבחון את מידת הנגישות שלהם לגנרל חורף. הלקוחות שלכם מורגלים להתנייד אליכם על מנת לקבל שירות? בדקו את האפשרות להקל עליהם את טלטולי החורף ולהזמין אליהם לבית או לעסק מבלי לצאת. אתם נותנים שירות שקשור לאור יום? דאגו לשנות את זמני התגובה שלכם ללקוחות וזכרו שביציאות שלכם ללקוחות אתם חייבים להתמקד בשעות המוקדמות יותר, ולהשאיר את סיכומי היום ועבודות המשרד לשעות הערב המוקדמות.

ותרשו לי להזכיר לכם לא לדלג על בדיקות פשוטות ובנאליות של נזילות, חימום ואווירה חמימה לימי הקור, תאורה חזקה וחמה יותר לימים סגריריים ולערבי החורף החשוכים. מרזבים סתומים והצפות מביוב  או בורות ניקוז סתומות מעלים וזבל שהצטבר בקיץ. האמינו לי שתשלום פעוט לאינסטלטור או הנדימן לפתיחת וניקוי מרזבים ובורות ניקוז היום, עדיף עשרות מונים מאזעקת אמת באמצע הלילה תוך גשם שוטף להציל את הסחורה שעוד לא התקלקלה ושלא לדבר על הצער והנזק תוך כדי יום עבודה כשהלקוחות נמלטים בבהלה מנחשולי המים בחנות שלכם….

ולסיום: כפי שהבטחתי רגע לפני היציאה לחופש, נתחיל בסדרת הטבות לקוראי עיתון שחרית: אם אתם נמנים על קוראי טור זה, אתם מוזמנים לשלוח אלי מייל עד ליומיים לאחר פרסום טור זה ולקבל ייעוץ ראשוני ממני אישית חינם. ללא עלות וללא אותיות קטנות. האותיות שכן חשובות והם לא יופיעו בקטן:

1. מוגבל לפונים בכתב למייל שלי עד ליום רביעי הקרוב (בהנחה שאכן הטור יתפרסם במתוכנן היום שני)

2. מוגבל לייעוץ טלפוני או שהלקוח יגיע לפגישה אלי למשרד ולא סיור בבית העסק כפי שאני נוהג בדרך כלל.

3. מדובר בייעוץ נקודתי ולא במשהו מתמשך. נשמע מה אתם רוצים או מעוניינים לשאול, נגבש דעה או רעיון לפתרון הבעיה, ואתם מוזמנים להמשיך בכוחות עצמכם. במידה ותרצו שאמשיך לתת ייעוץ, אאלץ להוציא לכם הצעת מחיר מסודרת על כך.

4. זהו. מהרו לשלוח מייל לפני שאתחרט. בהצלחה!!