הסוגים השונים של המבצעים חלק 1

  • מחבר:
  • קטגוריה:כללי

כפי שהתחלתי בטור שעבר, פירטתי את סוגי המבצעים השונים ועתה בס"ד נפרט ונרחיב אחד לאחד.

סוג מספר 1: מיועד להגדיל את סל הקניה

ישנם מספר דרכים להגדיל את הרווחים בחנות או את מחזור המכירות. וכולם נחלקים ל-2 סוגים עיקריים. הראשון: להגדיל את כמות הלקוחות בחנות. והשני: להגדיל את סל הקניה. קרי, אם ישנם 20 לקוחות בכל יום בחנות וממוצע הקניה של כל אחד הוא 10 ₪. נוכל לטפל ב2 הדברים יחד או כל אחד בנפרד. וחשוב להבין שזו בעיה נפרדת ושונה, וגם דרכי הטיפול שונים לחלוטין.

על מנת להגדיל את סל הקניה, חשוב לבחון מה המוצרים שהלקוחות רוכשים כמוצרי בסיס או כמוצרי דגל (מוצר שנמכר מאוד בכל מקרה) לדוגמא: בחנות מוצרי תינוקות נמכרים מוצצים ממותג מסויים (כרגע פחות משנה לי הסיבה, מה שקובע הוא מבחן התוצאה.) חשוב מאוד לבדל ולהבחין שאכן מדובר במוצר שכ-ו-ל-ם קונים אותו אצלינו. ועליו להלביש מוצר של קנה מוצץ וקבל מחזיק למוצץ ב-10% הנחה.

שימו לב לנקודות הבאות:

1. לא פגענו במחיר של מוצר הדגל שנמכר בכל מקרה במחיר מלא.

2. בחרנו מוצר מקביל שכמעט בכל מקרה אמא שרוכשת מוצץ, תשקול אם לרכוש אותו או לאו.

3. הוספנו מוצר נוסף וקבענו לו תג מחיר אטרקטיבי.

התוצאה: הלקוח שבכל מקרה נכנס לחנות ובכל מקרה רוכש את מוצר הבסיס, הגדיל את סל הקניה ורכש מוצר נוסף…. למעשה באותו מחיר שגייסנו את הלקוח וגרמנו לו להכנס לחנות, השאיר בחנות יותר כסף.

הטעויות הנפוצות שכדאי מאוד להימנע מהן הם:

1. לא לקחת מוצר שכמעט לא נמכר ביום יום כמוצר הבסיס למבצע הזה, בגלל שאז מעט לקוחות יממשו את המבצע.

2. לא להצמיד מוצר שלא "קשור" למוצר הבסיסי מבחינת שימוש או משפחה. לדוגמא: למוצץ אל תצמידו במבצע נוזל לחיטוי ירקות…. בגלל שאז לקוחות לא יממשו את הגדלת הסל שאנחנו מקווים לו.

3. לא לתת הנחה על המוצר הבסיסי כי המטרה היא להגדיל, לא לפגוע בתזרים "הרגיל"

4. בכל מקרה, להשאיר רווח רגיל על המוצר הבסיסי ומספיק רווח גם על המוצר השני, אחרת סתם הגדלנו את המחזור אך לא את הרווח.

חריגים:

1. אם רוצים לחסל מוצר ספיצפי (ובהמשך נגיע אי"ה לסוג מבצע מספר 4 באחד השבועות הקרובים) אז אפשר ומן הראוי להוריד מחיר ולהצמיד למוצר הדגל.

2. אם רוצים לקדם לצורך דבר ספציפי (לעמוד ביעד, להשיג הנחה מהספק ועוד) אפשר להוריד מחיר אבל אם אין סיבה נוספת, חובה (!!) להקפיד לא להוריד מחיר יותר מידי.

ובשבוע הבא בעז"ה נדון על הסוגים הנוספים של המבצעים, בפירוט ובהרחבה.רוצים להצליח? לשאול שאלה? לבקש נושא לטור? כתבו לי למייל: micha@marketing-s.co.il