הסוגים השונים של המבצעים חלק 2

  • מחבר:
  • קטגוריה:כללי

שלום קוראים יקרים.

בטור הקודם סקרנו את הסוג הראשון מבין הסוגים השונים של המבצעים והצורך להכין את המבצע "כמו שצריך" ובהתאמה למטרה שאנחנו רוצים להשיג. עם הפירוט הלאה תבינו בעז"ה את השוני הגדול בין הסוגים השונים, לפעמים עד סתירה מוחלטת בין אחד לשני.

סוג מספר 2: מיועד להכניס לקוחות חדשים לחנות

בשונה מהסוג הקודם שהיה אמור להגדיל את סל הקניה מלקוחות קיימים, סוג המבצע הזה מיועד להכניס לקוחות חדשים לחנות. ועל מנת לבצע את זה חשוב להבין כמה כללים:

  • לא להציב "רף גבוה" – אם נוציא מבצע ש"בקניה מעל 1000 ₪ מקבלים מתנה מדהימה…." אל תתפלאו אם לא הרבה לקוחות יגיבו למבצע, כי לא הרבה לקוחות מוציאים סכומים גבוהים אצל עסקים שהם לא מכירים. ההיפך. השיקו מבצע עם רף נמוך ככל האפשר, הרי אתם רוצים לגרום לכמה שיותר אנשים להיחשף לשירות שלכם או לראות את החנות שלכם (ועל כך בהמשך). אז אל תקשו עליהם J
  • תבדקו מה הולך בשוק, ולא בהכרח מה שהולך אצלכם. שוב. תנסו להכנס לראש של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, הם לא בהכרח הלקוחות הרגילים שלכם. ואחרי שתמצאו מה מגרה לקוחות בשוק הכללי, תנו להם את זה בתמורה להצטרפות אליכם
  • הגדירו את המטרה ותנו לה כלים מדוייקים: רוצים להכניס אנשים פיזית לחנות? אל תבטיחו מתנה בטלפון, אלא התנו זאת בהגעה פיזית לחנות. רוצים לגרום לאנשים להשאיר לכם פרטים? התנו את המתנה או המבצע בהשארת פרטים. רוצים לגרום להם לצלצל אליכם? הבטיחו מתנה במודעה עצמה כבר בעת הרמת הטלפון…. אחרת אנשים לא יעשו את מה שאתם מצפים מהם…. אל תתפלאו אם תבטיחו מתנה מסקרנת לכל מי שמתקשר, אבל כשמתקשרים אליכם תסבירו שחייבים להגיע לחנות ואז תקבלו ניתוק מיידי…..

שימו לב לנקודות הבאות:

  • בניגוד גמור לסוג המבצע הקודם שלמדנו, המבצע הזה מיועד למשהו אחר לחלוטין, ולכן יש לו כללים שונים לחלוטין!!
  • אל תבטיחו מוצר שבכל מקרה נמכר אצלכם או שאתם מעוניינים שהלקוחות החדשים ירכשו אותו במחיר מלא… (אל "תשחטו" מוצר….)
  • הציבו רף נמוך ככל האפשר, הרי המטרה שכמה שיותר אנשים יעמדו ברף ויתנסו בשירות שלכם!
  • כוונו את הלקוחות החדשים ישירות לאיפה שאתם מעוניינים שהם יגיעו (טלפון, סניף, סניף מסויים, מועדון לקוחות….) ותנו להם שם את המתנה המובטחת
  • התאימו את המתנה / מבצע / למה שקורה בחוץ ולא בהכרח למה שאתם רגילים אצלכם.
  • דאגו מראש לתת "פיצוי" הולם והגון ללקוחות קיימים!! חבל מאוד שלקוח קיים יתקשר וישאל בכעס למה לו כלקוח נאמן לא מגיעה המתנה או המבצע….

ובשבוע הבא בעז"ה נדון על הסוגים הנוספים של המבצעים, בפירוט ובהרחבה.

רוצים להצליח? לשאול שאלה? לבקש נושא לטור? כתבו לי למייל: micha@marketing-s.co.il