העסק עובד בשבילי?

  • מחבר:
  • קטגוריה:כללי

שלום קוראים יקרים.

השבוע פגשתי את אחד הקוראים של הטורים האלה שהחמיא לי על "לוח השנה" שפרסמתי באחד הטורים האחרונים לקראת החגים, וציין שאותו לוח הועיל לו מאוד באופן אישי לארגון של הפניות שלו ללקוחות שלו לצורך מכירות כלשהן.

מעבר למחמאה, הדבר הריץ אותי לשבת עם הטור שאני עצמי כתבתי ולראות מה הלו"ז לאורך ימי השני הבאים עלינו לטובה. ולהלן התוצאה: משבוע הבא ועד לשמחת תורה הבעל"ט יש רצף חגים (או ממש ערב חגים) מה שיקשה עלי לכתוב לכם טורים ביישוב הדעת ומן הסתם גם יקשה עליכם לקרוא אותם…. J

אי לכך ובהתאם לזאת, אני מכריז על יציאה לחופשה מיד לאחר כתיבת טור זה ועד לשבוע שיחול אי"ה לאחר שמחת תורה, קרי, נתראה חזרה ביום שני כ"ט תשרי תשע"ט (כמה שזה נשמע רחוק….)

בעז"ה בעצה אחת עם הפלטפורמה הנפלאה "שחרית" אנחנו מתכננים עוד כמה דברים לרווחתכם ולתועלת בעלי העסקים שבינכם (או לאילה שמתכננים לפתוח), קורסים, סדנאות, הפתעות וייעוץ אישי יהיו חלק מהדברים שתוכלו לקבל במסגרת היותכם מנויים על "שחרית" ופרטים מדוייקים בעז"ה יפורסמו בהמשך. המשיכו לעקוב, יהיה שווה.

ולעצם הטור הזה: בטור הקודם דיברנו על יחידות רווח הפסד, מה שיאפשר לכל אחד מכם לעקוב אחרי ההוצאות וההכנסות האמיתיות שיש לו בעסק. ועל החשיבות של הניתוח הישיר של כל הוצאה ומוצר או שירות שיש לנו בעסק. והפעם ננסה להרחיב עוד טיפה בנושא.

יחידות רווח הפסד אמורות לעבוד מצד אחד כל אחת בפני עצמה אך חייבות גם לעבוד בהרמוניה מלאה לטובת העסק. ובכל מקרה, אתם כבעלי העסק חייבים להכין תכנית נפרדת לכל יחידה ולתת לה את היעדים שאתם מצפים ממנה, וכמובן את הכלים המתאימים לקיום הציפיה.

לדוגמא: מחלקת הקפואים בחנות הדגים. רוב הלקוחות נכנסים לרכוש דגים או עופות. למה אנחנו מחזיקים מחלקת קפואים (קישקע, ירקות, וכדומה)? להלן מספר תשובות אפשריות:

א. בשביל להגדיל את סל הקניה של לקוח שכבר נכנס.

ב. בשביל לענות על צורך של לקוחות שנכנסים במיוחד בשביל זה.

ג. בגלל שלכל המתחרים שלי יש אז גם אני חייב.

אם רק אחת מהתשובות לעיל נכונה עבורכם, היקף הפעילות וסוג הפעילות של יחידת הרווח הפסד הזו חייבת להתאים לתשובה. קרי: אם היא מיועדת להגדיל את סל הקניה (לדוגמא) וודאו ש:

1. יש בה מספיק מוצרים שלא מתחרים עם מוצרי הדגל ויגרמו ללקוח לרכוש בקפואים מה שיש לך בכל מקרה במחלקות האחרות….

2. יש ללקוח גישה למחלקה עוד לפני הקופה (אנחנו רוצים שהוא יגדיל את סל הקניה, כן?)

3. לעובדים שלכם (במיוחד בקופה) יש הנחיה לשאול את הלקוח אם הוא רוצה משהו מהמחלקה ההיא

4. המבצעים בה מכוונים להגדלת סל קניה, קרי, מי שרוכש מהמחלקות ה"עיקריות" יקבל גם משם….

5. הפרסום מדבר גם הוא באותה שפה וכנ"ל גם השילוט בתוך החנות ובמיוחד מעל המחלקה…

לעומת זאת אם התשובה הנכונה היא שלקוחות מגיעים רק בגלל המחלקה הספציפית הזו, ברור לכל בר דעת שחלק מהתשובות הנ"ל משתנות מזרח ממערב….

 1. יש בה מוצרים מתאימים, ועוברים בדיקה בכל חודש מחדש בשביל לראות מה גורם ללקוחות להגיע לחנות שלנו

2. יש ללקוח גישה למחלקה מיד בכניסה (אנחנו רוצים שהוא יראה שיש לנו את המוצרים הנחשקים האלה!)

3. לעובדים שלכם (במיוחד בקופה) יש הנחיה לשאול את הלקוח אם הוא רוצה משהו מהמחלקות האחרות, כי מגיעים למחלקה ההיא.

4. המבצעים בה מכוונים ללקוחות שמגיעים ישירות ומציעים להם מוצרים נוספים שפחות מעניינים אותם..

5. הפרסום מדבר גם הוא באותה שפה וכנ"ל גם השילוט בתוך החנות ובמיוחד מעל המחלקה…

שוב, תודה לכם קוראים יקרים על התגובות ועל המשוב, נתראה בעז"ה לאחר החגים הבעל"ט.

ולמרות האמור לעיל, אני זמין לשאלות שלכם ולתגובות על הטורים לאורך כל החופשה.

רוצים להצליח? לשאול שאלה? לבקש נושא לטור? כתבו לי למייל: micha@marketing-s.co.il