להקים אתר אינטרנט לעסק קטן?

  • מחבר:
  • קטגוריה:כללי

שלום קוראים יקרים.

שוב ברצוני להודות לכם מקרב לב על התגובות החמות ועל שלל הבקשות שלייעוץ שמילאו את תיבת המייל שלי. (וכאן המקום להזכיר ל2 הקוראים שעדיין לא ממשו את זכאותם, עשו זאת….) ובס"ד עצומה גם בשבוע זה כל מי שפנה, נענה וקיבל את מבוקשו ככתבו וכלשונו.

גם השבוע ברצוני להביא כאן (בשינוי) שאלה שעלתה מאחד הקוראים, ולעניות דעתי כלל הקוראים יוכלו להפיק מכך תועלת עסקית גדולה מאוד.

הדיגיטל.

מן המפורסמות הן שהציבור החרדי משתמש בפלטפורמות שונות ומגוונות (עיתון שחרית הוא אחד מהן כמובן) שהן כבר לא פרינט. רבים העסקים שנוטים לשלוח לחמם גם בתחום הדיגיטל וממהרים לפתוח אתר אינטרנט שיהווה זרוע מבצעת בתחום הדיגיטל במקביל להימצאותם ופעילותם במדיות המסורתיות והוותיקות במגזר. וכמובן שכל אחד יעשה כהוראת רבותיו ועל פי הכוונתם המלאה.

אך חוסר ידע וחוסר התמצאות גורם לכשלונות והפסדים לא מועטים.

לפני שאכין לכם את המילון האולטימטיבי בנושאי דיגיטל, ברצוני להתמקד בנושא הראשון שנוגע לרוב בעלי העסקים שנוגעים בדיגיטל, הקמת אתר. וכאן לא מעט נופלים לצערי.

רגע לפני שאתם רצים להקים אתר, חשוב שתבינו כלל בסיסי.

אתר אינטרנט הוא סניף של החנות שלכם לכל דבר ועניין.

לחנות החדשה שלכם יש כתובת (דומיין). יש חלון ראווה (דף הבית). יש לקוחות (גולשים). יש מתחרים (הם נמצאים בגוגל שגורם כמעט לכולם להיות שכנים שלכם). יש מלאי, יש מבצעים ויש הנחות. ויש כללים שנמצאים רק בדיגיטל ולא נמצאים בחיים הרגילים שלכם בביתר עילית או בירושלים.

בדיוק כפי שאם תחליטו להקים סניף פיזי חדש, תצטרכו למנות לו מנהל ואנשי צוות. תצטרכו להקצות לו תקציב פרסום בשביל לשכנע לקוחות להכנס לשם? (ושלא לדבר על כך שאתם צריכים בכלל להודיע ללקוחות הפוטנציאליים שהסניף הספציפי הזה הוקם ומה כתובתו… מה דרכי ההגעה אליו ולמה כאי להגיע דווקא לסניף החדש….

ונקודה קריטית נוספת: דמיינו לכם בבקשה שאתם מתארגנים ליציאה לחנות מסויימת שקיבלתם עליה המלצות, אתם נוסעים מוצאים חניה ועל החלון ראווה מופיע שלט מאיר עיניים: בתשעת הימים החנות סגורה….. הגבה שתתרומם בפליאה תקרע את המצח שלכם ללא ספק והאמון שעוד רכשתם לחנות יעלם במחי בת צחוק. אותה סיטואציה בדיוק תתרחש אם על חלון הראווה יהיה שלט מאיר עיניים: מבצע 1+1 לרגל החגים, כשהחגים הסתיימו זה מכבר וגם החלומות על דיאטה נגוזו להם.

קחו בחשבון שזה בדיוק מה שקורה לגולש שנתקל או מובל על ידי פרסומת דיגיטלית לאתר שלכם ובדף הבית יש איזכור מעלה אסק מלפני חצי שנה. הוא יאבד כל חשק לקנות, גם באתר וגם בחנות הפיזית…

ניהול מלאי? זוכרים? אתם מציעים מוצר ואין אותו במלאי, האמון יימחק. דף הבית מבולבל ולא ממוקד? דמיינו איך תתייחסו אתם בעצמכם לחנות שחלון הראווה שלו הפוך, מטונף ועם חלון שבור. התשובה ברורה.

בדיוק כפי שתעשו לפני שתחליטו להקים סניף נוסף בעיר לא מוכרת לכם, לא תסמכו על המלצת חבר, אלא תסעו פיזית למקום. תדברו עם תושבים. תסעו ברחובות. תכנסו לחנויות מקומיות. תעצרו למנחה מעריב בשטיבל המקומי… תדברו עם תושבים להבין מה הטעם האישי שלהם ומה ההעדפות שלהם…

מן הראוי שתעשו את אותו דבר בדיוק אם אתם מחליטים לעשות את הצעד ולעבור או להתרחב לדיגיטל. ואם אתם מבינים או חוששים לעשות את זה לבד, כדאי מאוד לקחת איש מקצוע לעצב לכם את החנות החדשה (מאפיין בלע"ז) בדיוק כפי שהייתם מקפידים לקחת אדריכל או מעצב פנים לפני פתיחת החנות הפיזית שלכם. כפועל יוצא יש סיכוי גדול שהמאפיין – האדריכל של האתרים – יעבור איתםכ על רשימת הצרכים שלכם. מה אתם מצפים מהחנות? הגדלת מכירות? אתר שהוא אלבום קטלוגי? אפשרות לרכישה און ליין? אתר תדמית שרק יהווה נוכחות ברשת?

אם לא הבנתם את השאלות ואם אתם לא יודעים לענות את התשובות, אנא, גשו לאיש מקצוע שילווה את התהליך וילמד אתם את השפה. חבל לשפוך כסף לחינם. ולקוות שהדיגיטל יעשה את שלו.

ואגב, הדיגיטל עם כל הגודל שלו ועלות הפרסום הזולה שלו, וכולי, יש לו גם צד פחות יפה. וחשוב שתדעו אותו… הדיגיטל פחות סלחן. הוא מהיר כמו ברק. וגולשים רגילים שם ללחוץ פעמיים על העכבר ולקבל את מבוקשם. ואם לא, הם עוברים לאתר הבא. כמה קל. אם לא תהיו שם על פי הנהוג שם, הכישלון יהדהד גם למרחבים הפיזיים.

בעז"ה בטור הבא ארכיב לכם מילון מונחים בסיסי על מנת שתוכלו לתקשר באופן ראוי עם אנשי המקצוע ולהבין את השאלות שלהם ואת מה שהם עונים לכם…..

רוצים להצליח? לשאול שאלה? לבקש נושא לטור? כתבו לי למייל: micha@marketing-s.co.il