לוקיישן לוקיישן

  • מחבר:
  • קטגוריה:כללי

והשבוע נמשיך עם עוד קצת תנאים בסיסיים ועצות שחשובים מאוד לפני פתיחת העסק ובשבוע הבא אי"ה נעבור לנושאים אחרים, כפי שאתם תבקשו במיילים, וזה הזמן לשלוח שאלות ובקשות!!

  • לוקיישן: ישנם עסקים שתלויים מאוד במיקום שלהם, ולכן כדאי מאוד לבדוק בשבע עיניים איפה לפתוח. אל תסמכו על מתווכים. לכו בעצמכם למיקום המוצע ובידקו מי מסתובב שם, קהל היעד שאתם צריכים? מה המרחק שקהל היעד שלכם צריך לעבור על מנת להגיע למקום הספציפי? זיכרו, קשה מאוד (עד בלתי אפשרי) להזיז מהכורסא את הלקוחות שלכם. אלא אם כן יש להם סיבה טובה מאוד לעשות את זה. ועם כל הצער, מירב הסיכויים שעד שלא תצברו שם ומוניטין, קהל היעד שלכם לא ירוץ לקצה הארץ כי אתם החלטתם בשבילם שזה מה שהם יעשו.
  • דיגיטל: אחת הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים חדשים וותיקים. החלטתם לפתוח אתר אינטרנט או דף נחיתה? רוצים "נוכחות בדיגיטל" וברשתות חברתיות? מקובל עלי. רק זיכרו בבקשה: אתר אינטרנט או דף ברשת חברתית כמוה כהקמת סניף לכל דבר ועניין. חובה לתת לסניף כזה מנהל, מלאי, תקציב פרסום, להקפיד על שירות לקוחות, להתאים קמפיינים לטרנדים שנפוצים שם וכולי. אתר אינטרנט שמציע הנחות ענק לרגל חג הפורים כשעוד מעט תשעה באב, יוצר נזק כמעט בלתי הפיך ללקוחותיו. כמו גם תלונה או בקשה / פניה שנעוצה בדף ללא מענה ימים או שבועות ארוכים. עדיף לא לפתוח נוכחות בדיגיטל מאשר לפתוח ולזנוח!!
  • פרסום / שיווק: לעולם הפרסום חוקים משלו. ודווקא בעידן שפרסומות שוטפות אותנו מכל צד ומכל כיוון, חובה ושומה עלינו כבעלי עסקים להקפיד להיות יותר טובים מטובים. לא לחינם המחקרים האחרונים מדברים על כך שיש פחות מעשר שניות לאדם להתבונן על פרסומת (!!) והעין ממשיכה הלאה עד כדי עיוורון פרסומות ומסרים. אני מבין שהנטיה שלכם כבעלי עסקים להיות כם הפרסומאים (גיסתי למדה גרפיקה….) אבל קחו בחשבון שאם המסר שלכם לא יהיה שופרא דשופרא, יש סיכוי שהמסר לא יעבור בכלל ויצא שכרו (החיסכון בהוצאות) בהפסדו (גישלון של הקמפיין).
  • מכירות: ההבדל הבסיסי והדק בין עולם הפרסום והשיווק (הצעדים שאנחנו עושים בשביל לגרום ללקוח להתקשר אלינו או להגיע אלינו לחנות) לבין הצעדים שאנו עושים על מנת לסגור את העסקה (לגרום לו לרכוש את המוצר / שירות שאנחנו מעוניינים שהוא ירכוש). ובדיוק כפי שלעולם הפרסום והשיווק יש את החוקים משלו, כך גם לעולם המכירות יש את החוקים משלו. וגם כאן הכלל הקודם תקף ועומד, זהירות שלא ייצא שכרו (החיסכון בהדרכה נכונה לאומנות המכירה) בהפסדו (התמודדות חוזרת ונישנת בבקשות להנחות, חיסול מלאים והחלפת אנשי מכירות חדשות לבקרים)
  • ולמרות כל ההזהרות, אם יש לכם רעיון טוב ובסיס מוצלח, המון תפילות וסייעתא דשמיא, והרי לכם את המתכון המשולם לעסק טוב מצליח וריווחי. בהצלחה!!

רוצים להצליח? לשאול שאלה? לבקש נושא לטור? כתבו לי למייל: micha@marketing-s.co.il