בטור היום אחרוג מרצף הנושאים עליהם כתבתי בטורים האחרונים ואתייחס ל-2 מיילים מעניינים שקיבלתי מכם הקוראים. כפי שהבטחתי, אני עונה בס"ד לכל מייל ולכל פניה, והדברים שנכתבים מכם מעודדים את המשך הכתיבה ומעלים נושאים לדיון. המשיכו!
המייל הראשון ממשפחת י. מירושלים שברשותכם, אביא אותו ככתבו וכלשונו (כמובן למעט הפרטים המזהים השמורים אצלי):
רצינו להביע הערכתנו לתכנים המובאים בטור המתפרסם בשחרית, דווקא כלקוחות!
אין ספק שאם כל בעלי העסקים היו מיישמים את הנאמר בהם היה הופך מסע הקניות לחוויה מתקנת לכולנו.
בעל עסק כזה יכול גם להרוויח רווחים של נצח, אם הוא מכוון לקיים חסד עם לקוחותיו.
מה חבל שכל כך הרבה בעלי עסקים לא מודעים לכך וממשיכים לזרום עם הנהר יחד עם כל הדגים המתים.
יישר כוח והמשך הצלחה
מעבר למחמאות שהכותב הרעיף עלי (ועל כך תודה להם), אבקש להסב את תשומת לבכם לשאר הדברים שנכתבו שם… בעלי עסקים, שימו לב שהלקוחות שלכם מתחננים ליחס ולתשומת לב. מתחננים לקבל אותם כשווים ולא כ"מובן מאליו"… לקוח ממורמר עולה לך כבעל עסק הפסד גדול בצמצום סל הקניות שלו אצלכם, בחוסר נאמנות (קרי, ברגע שהוא ייתקל במבצע או בחנות סגורה הוא יילך למתחרה ויישאר שם), ובפצפצה מתקתקת ש"מרעילה" את שאר הלקוחות או את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם שמתלבטים האם להצטרף לחוג הלקוחות שלכם.
המייל השני הגיע מבעל עסק שביקש שארחיב על נושא המבצעים (בין במועדון לקוחות ובין בפרסום "גרידא", ואתם כמה כללים שעליהם אי"ה נרחיב בטור הבא.
נתקלתי בתפקידי כיועץ בלא מעט בעלי עסקים שמחליטים לצאת למבצע "סתם" כי "חלש" או כי "חייבים עוד מכירות" או כי "המתחרה נותן בראש"…. ולצערי בגלל חוסר הבנה, בעלי העסקים משתמשים בכלי הנשק הזה שנקרא "מבצע" ללא הבנה מה הוא כולל, מה הוא מסוגל לעשות, ויותר גרוע מזה, מה הוא מסוגל לעולל (גם ללקוחות שלכם, גם למוצרים שלכם וגם לעתיד העסק שלכם).
ככלל ראשון, יסודי וברזל: מבצע הוא חרב פיפיות! (רש"י: חרב שיש לה 2 להבים ויכולה לפצוע גם את הגיבור המחזיק אותה) אל תפעילו אתו ללא שיקול דעת, מחשבה והבנה!
ונעבור לכמה סוגי מבצעים שעל פי הכללים תוכלו להתאים אותם לצרכים שלכם ובטור הבא נתחיל להרחיב ולהסביר על כל אחד בפני עצמו:
סוג מספר 1: מיועד להגדיל את סל הקניה
סוג מספר 2: מיועד להכניס לקוחות חדשים לחנות
סוג מספר 3: מיועד "לצ'פר" לקוחות נאמנים
סוג מספר 4: מיועד לחסל מלאי ספציפי
סוג מספר 5: מיועד לקדם מוצר חדש
סוג מספר 6: מיועד להגיב למתחרה
רוצים להצליח? לשאול שאלה? לבקש נושא לטור? כתבו לי למייל: micha@marketing-s.co.il