מועדון לקוחות, גם לעסק קטן!

  • מחבר:
  • קטגוריה:כללי

בטור הקודם נתתי את הטיפים הבסיסיים לצעדים הנדרשים מכם על מנת לפעול לשימור הלקוחות שכבר עמלתם לגייס ושילמתם לא מעט כסף על מנת לגייס.

כפי שהבטחתי נרחיב היום עמט על איך לפעול בצורה אקטיבית מול לקוחות קיימים מה שיחסוך לכם בהוצאות הפרסום ויאפשר לכם לבצע מכירות באופן מידי

הדבר היעיל ביותר (שאני מכיר) להגדלת מכירות, לשיפור שימור הלקוחות שלכם, ולהגדלת הנאמנות שלהם למותג שלכם זה הקמת "מועדון לקוחות". ורגע לפני שכולכם מסננים מתחת לשפם "נו שויין" או "מה פתאום, זה לא עובד בכלל" הרשו לי להסביר לכם כמה כללי ברזל בנושא.

  1. זכרו! מכיוון שלא מעט לפניכם ניסו להקים מועדוני לקוחות ופעלו בניגוד לכללים, כיום, לקוחות מקבלים "בחשדנות" הצעות להרשמה למועדוני לקוחות. זה לא אומר שלא צריך לנסות, כי התועלת עצומה וכדלקמן.
  2. אספו פרטים מהלקוחות שלכם, רק בתנאי שאתם אכן מתארגנים להקמת מועדון. אם תאספו פרטים ושום דבר לא יתקדם, אל תתפלאו אם יפסיקו לתת לכם פרטים….
  3. אספו רק את הפרטים שאתם צריכים!! תאריכי ימי הולדת של הילדים של החברים, זה נפלא, רק בתנאי שאתם צריכים או רוצים להשתמש בהם!! אחרת הפרטים ה"מיותרים" מהווים זרז לעצבים וכעס – ואי מסירת פרטים בנקודת המכירה. וחבל! בבחינת "תפסת מרובה, לא תפסת"
  4. צקו תוכן אמיתי לתוך המועדון שלכם. ולרגע אעצור מהספירה ואת דוגמא ומשל מעולם חינוך הילדים.

מה קורה אם אמא באה לילד ומבטיחה לו "פרס גדול" אם הוא יסדר את החדר, הילד משתכנע. רץ לסדר ובגאווה בלתי מוסתרת גורר את אמא לחדר ומראה לה את ההישג. אמא מתרשמת ושולפת סוכריית טופי מהארון. הילד מאוכזב. ובצדק. טופי זה לא פרס גדול…. ומה שיקרה הלאה הרי זה ברור. בפעם הבאה שאמא תבטיח לילד "פרס גדול" הוא כבר לא יאמין, ויסרב להשתתף בתחרות.

דוגמא נוספת: דמיינו בבקשה מה יקרה אם אמא תרצה לזרז את הבנים לקום לתפילה ותכריז על "עשרה ימים של קימה בזמן". אם תקומו עשרה ימים רצוף, תקבלו משהו שווה במיוחד!!… הילדים מסתערים על המבצע ואין בוקר שהם לא מזנקים בחדווה לבית הכנסת. ביום האחד עשרה הם מתייצבים בעיניים נוצצות בסלון ואמא שולפת לכל אחד מהבנים חצאית חדשה במתנה….

4.   נחזור לסעיף 4…. למה אצל הילדים שלכם אתם מבינים שאסור להבטיח ולא לקיים או לחילופין    להבטיח מתנה ולתת משהו לא מתאים, ואילו במועדון הלקוחות שלכם אתם עושים בדיוק את אותו דבר??? למה אתם מתפלאים למה המבצע לא הצליח כשאתם פונים למועדון הלקוחות שלכם, מבטיחים "מבצע מיוחד ללקוחות המועדון" נותנים 5% הנחה וכשהלקוח מגיע, הוא רואה שכולם מקבלים 10% הנחה כרגע, והוא מבוייש, מעלים חזרה את כרטיס המועדון המהולל שלכם לתוך הכיס. או אם הבטחתכם למי שרוכש 10 פעמים מתנה מפתה, ובפעם העשירית כשהלקוח הנאמן שלכם מגיע לממש את המתנה הוא מקבל משהו לא מתאים או לא פרקטי עבורו.

מסקנה: קחו פרטים מלאים מהלקוחות שלכם, לימדו מהם מה ההעדפות שלהם, מה יגרום להם הנאה ונאמנות, והתאימו את המבצעים והמתנות לצרכים הספציפיים שלהם!

טיפ קטן: גם ייזום מבצעים חדשים והשקת קולקציות חדשות, יכולה להוות טריגר והטבה מיוחדת ללקוחות המועדון (בראש חודש הקרוב נוחתת אצלנו הקולקציה החדשה! חברי המועדון בלבד מוזמנים להגיע ראשונים ולבחור מתוך המגוון רגע לפני כולם….) או טיפ נוסף: אתם יכולם לנצל את המועדון שלכם גם להתייעצות מה כדאי להביא או מה ההעדפה הכוללת שלהם…. (חברי המועדון שלנו? אתם יכולים להחליט מה יהיו העציצים שנביא לעונה הקרובה! בואו להצביע ולהשפיע!)

רק תחשבו כמה כסף זה יחסוך לכם בהזמנת המלאי לעונה הקרובה ורק תחשבו כמה כסף זה יחסוך לכם במקום לפרסם את זה לציבור הרחב….

נ.ב. גם אם יש לכם מועדון לקוחות קיים, ניתן באמצעות מספר צעדים לבנות אמון חזרה ולהפעיל את המאגר במקום להשליך אותו לפח.

בהצלחה!! רוצים להצליח? לשאול שאלה? לבקש נושא לטור? כתבו לי למייל: micha@marketing-s.co.il