קיץ או חורף, יציאה מסודרת לחופשה

  • מחבר:
  • קטגוריה:כללי

חופשה, טוב ליהודים?

ימי בין הזמנים ממשמים ובאים, ותלמידות בית יעקב והסמינרים כבר בחופשת הקיץ. אני מציע שנתייחס להיבטים השונים של החופשה על העסקים השונים, לכאן או לשם.

ישנם עסקים שהחופשה "טובה" להם וישנם עסקים שהחופשה דווקא גורמת לירידה במכירות…

וגם כאן וגם כאן חובה להיערך ולדעת שלקחנו בחשבון הכל.

לנוחיותכם להלן רשימת מצאי הכוללת את הסעיפים שכדאי מאוד שתוודאו שאכן לקחתם בחשבון עסקים שהחופש עושה להם הגדלת מכירות, שייערכו לתגבור. עסקים שהחופשה עושה להם ירידה במכירות, שייערכו לצימצום ככל האפשר):

  1. חופשות של עובדים. בעסק שצפוי עליה בעקבות החופש, אין לאשר לעובדים חופשים בזמן זה אלא לאחר החגים ובמידת הצורך להיערך לגיוס עובדים זמניים כבר עכשיו. בעסקים שהמציאות הפוכה, כדאי לזרז את העובדים לקחת ימי חופשה כעת ולא בזמנים לחוצים יותר…
  2. שעות עבודה: אתם רגילים לפתוח בשעות מסוימות ועכשיו בגלל החופש יהיה שינוי? לכאן או לשם, דברו עם הלקוחות שלכם על כך וגם עם העובדים שלכם…. ותאמו שעות לתקופה הקרובה.
  3. מלאי (ובמוצרי מזון – להתייחס לפגי תוקף!!) יש לכם מלאי, אבל אין לכם קליינטים בתאריכים האלה? אל תעשו הזמנות "רגילות" ובטלו את ההזמנות הבאות מהספקים שלכם עד יעבור זעם. יש לכם מלאי אבל יש לכם לקוחות "חדשים" שמגיעים לנפוש באזור העסק שלכם? זה הזמן לרענן מלאי ולהביא מה שמתאים יותר ללקוחות שגודשים את האזור. מגלגלי ים ועד קרטיבים צוננים (או תיקונים למצלמות ביתיות…..).
  4. פרסום: אם יש אכן שינוי בסוג והיקף הלקוחות שלכם, זכרו שגם סוג הפרסום, שפת הפרסום ולפעמים גם המדיה הטובה עבורכם ביום יום תשתנה כעת., הנופשים לא כל כך מכירים את העלונים "הרגילים" שלכם ואולי יתאים להם יותר פלאיירים בתיבות הדואר או שלטי חוצות ומודעות רחוב שכולם רואים (וכמובן לוחות מודעות בבתי הכנסת ומרכזי מסחר) יש לכם חנות עם חזית הפונה לרחוב ראשי הומה נופשים? הזמינו שימשונית צבעונית במידה הגדולה ביותר שמתאפשר לכם (עד לכיסוי השמש….) ונצלו את המיקום שלכם לפרסום אגרסיבי. נופשים שנוסעים לאט לאט על הרחוב ומחפשים את מבוקשם, הם מחזה נפוץ. העסק לשכם סובל מבריחת לקוחות בתקופת החופש? אל תפרסמו במדיות הרגילות… כי הקוראים לא שם J
  5. מבצעים: (עיין לעיל..) המבצעים שעבדו אש אתמול ושלשום חייבים לעבור התאמה ללקוחות החדשים שזה מקרוב באו. מבצעים של "מועדון לקוחות" לא יעזרו ורק יזיקו. מבצעים של 10+1 יגרמו למרמור וכולי וכולי. וכמובן שהפוך גם הוא תקף כאן.
  6. שתפי"ם: יש לכם בריכה באזור שהופכת לקערת מרק שיש בה יותר שקדים ממרק? (בדיחה ישיבתית מוכרת) נסו לקבוע עם הנהלת הבריכה אופציה לשת"פ איתכם, הטבה ללקוחות וכדומה או אפילו אופציית פרסום (עיין ערך שימשונית) קל בהרבה להגיע לנופשים שבכל מקרה פוקדים את הברכה (או המוזיאון, או הקיוסק, או המסעדה או כל דבר אטרקטיבי אחר) ולהסב את תשומת ליבם לשירות / מוצרים שאתם נותנים בלאו הכי אך לא מוכרים לחבר'ה החדשים.

ביצעתם את הרשימה דלעיל? שאפו. לא חשבתם על הכיוונים האלה? יפה שעה אחת קודם!

בברכת קווי ה' יחליפו כח.

רוצים להצליח? לשאול שאלה? לבקש נושא לטור? כתבו לי למייל: micha@marketing-s.co.il