רוצים להקים עסק?

  • מחבר:
  • קטגוריה:כללי

שלום קוראים יקרים.

תודה לכם על התגובות הנלהבות ועל החיזוקים להמשך הדרך. בס"ד כל מי ששלח בקשה לטור קיבל מענה אישי ומפורט ובחרתי נושא אחד מתוך שלל הבקשות שמתאים להתחיל איתו את הסדרה.

וכפי שהבטחתי, אני מטשטש את הפרטים האישים לחלוטין על מנת שאף אחד (למעט הפונה עצמו) לא יוכל לדעת על מי מדובר.

הפונה ציין כי הוא למד מקצוע מסויים ובמסגרת עבודתו נחשף לרעיון להקמת עסק בתחום מתן שירותים. הוא מציין כי הוא מעוניין להקים עסק ללא מלאי על מנת להוציא כמה שפחות ולהקטין סיכונים.

אז הנה כמה כללים ודגשים שיכולים לעזור לכולם:

  • זה שיש לכם רעיון להקמת עסק זה נפלא. זה שאתם חושבים שראיתם צורך בשוק לרעיון שלכם זה נהדר. אני ממליץ לכל מי שיש לו רעיון: לכו לשאול את הלקוחות העתידיים שלכם באופן אישי. לכו להציע להם את השירות שלכם או את המוצר שלכם (גם אם הוא לא קיים כרגע) ובחנו את התשובות שלהם! בחנו את המחיר שהצעתם, בחנו את התשובות ואת ההערות שלהם על ההצעה שלכם. יקר להם? הם לא חושבים להזמין את המוצר או השירות? בקשו יפה להבין, למה? כמה תשובות מפורטות מקהל היעד שלכם שווה עשרות מונים מסקר או קבוצות מיקוד. אם כל מי שתפנו אליו אומר לכם בנימוס שהם לא מעוניינים, מסתבר שזה אומר משהו… עדיין זה לא סוף פסוק, אבל ייתכן שיש לכם בעיה שעדיף לטפל בה לפני כניסה להשקעות והתחייבויות. אולי אפילו אתם פשוט לא יודעים להציג "נכון" את המוצר או השירות. וזו גם נקודה שראוי לטפל בה.

·       זה שאתם רוצים להקים עסק ללא מלאי וככה להקטין סיכונים, זה נכון! אבל לא הכל… שימו לב שנותני שירותים ו"מתווכים" (לא מתווכי נדל"ן, שיש לזה הסדרה בחוק ודורש רישיון) יש משמעות עסקית ו"שילוחית" לא קטנה. אתם מבטיחים שירות ללקוח ובעצם מביאים לו מישהו ולוקחים עמלה באמצע? טוב! רק שימו לב לאותיות הקטנות. מה יקרה אם נותן שירות "יפשל"? מה יקרה אם הוא יאחר במתן השירות, ייתן שירות לקוי, או אפילו יגרום נזק? הלקוח מכיר אתכם ולא את צד ג'. הטעם הרע מהשירות הלקוי יישאר על השם שלכם ומן הסתמא גם האחריות המשפטית. אם אתם משתמשים בנותני שירותים עצמאיים כחלק מהעסק שלכם, תאמו עמדות והכינו הסכמי עבודה מסודרים בהתאם לדרישת הלקוח ולסיכום שלכם איתו. מה שנקרא בעגה המקצועית Back to back  (גב ל-גב) כל המגבלות שנותן השירות מטיל עליכם, אתם "מעבירים" ללקוח. כולל תנאי תשלום, כולל תחומי אחריות וכולל היקף ואחריות לנזק ומועדי הגשה. בצורה כזו ייקל עליכם לדעת איך ומה להתחייב ללקוחות שלכם ולמנוע מעצמכם ככל הניתן עגמת נפש והתחייבויות שיהיה לכם קשה מאוד לעמוד בהן.

רוצים להצליח? לשאול שאלה? כתבו לי למייל: micha@marketing-s.co.il