שלום קוראים יקרים.
אז הנה בהתרגשות לוינו את ילדינו למסגרות החדשות שלהם מי לכיתה א' ומי לישיבות השונות, ומי "סתם" לשנה הבעל"ט במסגרת הלימודים ה"רגילה" שלהם, וזה הזמן להציץ קדימה בעסק שלנו לכיוון השנה הבעל"ט לטובה. השנה לוח השנה היהודי טומן בחובו לא מעט הפתעות וזמנים קשים ומורכבים לנו כבעלי עסק וללקוחות שלנו. התארגנות נכונה תאפשר לנו להפיק מקסימום עסקאות ומינימום עוגמת נפש וביזבוז משאבים ו/או מלאי…
לנוחיותכם להלן מספר דגשים קריטיים לחודש הקרוב ומקבץ כללי עשה ולא תעשה על רגל אחת:
- ראש השנה חל השנה בימים שני ושלישי. קרי: יום ראשון זה ערב חג (לאף אחד לא יהיה זמן לרכוש כלום ביום הזה, על כל המשתמע מכך….)
- יום רביעי זה צום גדליה (לרוב העסקים לא יהיה מה לעשות ביום הזה)
מה שמשאיר באותו שבוע רק יום וחצי למכירות!! (חמישי וחצי שישי)!! ומצד שני התארגנו כבר עכשיו למכירות של ערב ראש השנה!! השנה המכירות מוקדמות בכשבוע בגלל הנ"ל.
- ערב יום כיפור חל ביום שלישי ויום כיפור חל השנה ביום רביעי.
- ערב סוכות חל ביום ראשון וחג הסוכות חל ביום שני.
מה שמשאיר זמן כמעט בלתי אפשרי למכירות בין יום כיפור לסוכות. כלל המכירות יתרכזו רק בימי חמישי ושישי שמיד לאחר יום כיפור!! מעט מאוד אנשים ירכשו בנחת מוצרים ביום ראשון – ערב סוכות.
- בררו עם משרד הפרסום שלכם ועם כלי התקשורת שלכם מה מועדי הפרסום בשבועות הקרובים. לאור מועדי החגים עומדים להיות שינויים מפליגים במועדי הופעת המגזינים של ערב החגים ושל סופי השבוע. אל תופתעו!!
- בררו עם הספקים שלכם על מועדי האספקה שלהם, וזמני היציאה לחופשות שלהם, ישנם בעלי עסקים שכבר יעשו "גשר" בין שבת לראש השנה ובין שבת ליום כיפור. שלא תצאו קרחים ללא מלאי.
- בצעו את ההתאמות לזמני הפתיחה שלכם מול הלקוחות שלכם כבר בימים אלה, ועדכנו אותם כבר עכשיו על השינויים הצפויים. ובדיוק על כגון דא נאמר: ויפה שעה אחת קודם…..
- על פי כל הנ"ל בצעו התאמות מלאי, מבצעים ומכירות.
- על פי כל הנ"ל בצעו התאמות של יציאות לחופשים של העובדים ויציאה להשתלמויות וסדנאות העשרה מקצועיות.
- במידה ויש לכם עסקים שקשורים בדווקא לערב חג, כמו 4 המינים, עופות ודגים, סכך וסוכות, וכדומה: פעלו באופן אקטיבי מול הלקוחות שלכם להקדים מכירות והזמנות! (וכן על כגון זה נאמר וכדלעיל…..) השנה כאמור צפוי להיווצר צוואר בקבוק נוראי בזמן קצר מאוד ומעטים העסקים שיצליחו לתת שירות ראוי והולם לכמות גדולה של רוכשים בזמן קצר כל כך.
- נקודה משמעותית לסיום: המשלוחים שלכם… במידה ואתם משתמשים עם חברת שליחויות חיצונית, זה הזמן לשבת איתם לשיחה צפופה עם לוח שנה ביד ולוודא מה הם עומדים לעשות בתאריכים הנ"ל. התשובה שלהם תשפיע רבות על צורת ההתנהלות שלכם ועל אופי ההבטחות שלכם ללקוחות שלכם, אנא. בדקו את הנושא בפרוטרוט.
מקווה שעזרתי לעוד כמה עסקים להגיע לשנה הבאה מוכנים יותר, ריווחיים יותר ומרוצים יותר.
להתראות בשבוע הבא בעז"ה!!רוצים להצליח? לשאול שאלה? לבקש נושא לטור? כתבו לי למייל: micha@marketing-s.co.il