במהלך חול המועד פגשתי כמה וכמה קוראים של הטור שלי, ובעז"ה החל מהטור הבא אשתדל ליישם בקשה של אחד מהם, (שהוא גם שכן לשעבר שלי) שהחמיא על הטורים (משמח אותי לשמוע כל פעם מחדש!!) וציין כי הוא לא בעל עסק כיום, אבל ייתכן שירצה לפתוח אחד כזה בהמשך, אז בטור הבא אשתדל בס"ד לתת נקודות ודגשים למי ששוקל להפוך לשכיר לעצמאי.
הפסח חלף עבר לו, חוזרים מחופשה וחוזרים לשיגרה? קבלו כמה דגשים שכדאי מאוד לשים לב אליהם:
- פתחתם אתמול את העסק בפעם הראשונה לאחר שבוע / שבועיים שהעסק היה סגור? אנא! רגע לפני שאתם נסחפים למטלות היומיומיות, פתחו את תיבת המייל של העסק, את התא הקולי או את תיבת הדואר הפיזי שלכם ובדקו אם יש פניות מצד לקוחות (שירות, תלונה או בקשה להצעת מחיר) שממתינות כבר מלפני החג (או במהלכו) גם אם אין לכם תשובה מיידית, כדאי לחזור לפונה, לציין שחוסר המענה היה בגלל החג, ותוך זמן מוגדר יקבל מענה מושלם כנהוג אצלינו מימים ימימה.
- זה הזמן לבדוק גם שבוע שבועיים אחרונית (מתחיל ניסן פחות או יותר) ולראות אם יש פניות שמפאת הלחץ של ערב החג, לא מצאתם זמן לענות או להתייחס. ודינם כהנ"ל.
- גם אם אתם לא מחזיקים חמץ, או מוכרים מוצרי חמץ, זה הזמן לבדוק שאין גם אצלכם "חמץ שעבר עליו הפסח" לאחר שבוע שהעסק סגור בדקו אם ישנם "פגי תוקף" אצלכם על המדפים או במחסנים. גם באופן פיזי (מוצרים) וגם תיאורטיים (פרסומים לדוגמא) הבטחתם מבצע? בדקו שיש מלאי ושהוא עדיין בתוקף. המבצע כבר לא בתוקף? הורידו את הפרסומים והחליפו אותם בברכת קיץ בריא…
- ואם לא עשיתם לעצמכם תכנית עסקית לשנה זו, כדאי מאוד שתעשו אחת כזו לחצי שנה הקרובה: אם אתם עסק שמושפע מלוח השנה היהודי (ספירת העומר, ל"ג בעומר, שבועות, י"ז בתמוז, שלושת השבועות, תשעת הימים, ט' באב, בין הזמנים, "יולי – אוגוסט", והופ, ערב חגים… זה הזמן לתכנן מלאי, לבקש הלוואה מהבנק (אם צריך), להכין פרסום מתאים מחד ולהימנע ממלאי לא מתאים, מאידך. למרבה ההפתעה, המחזוריות הזו בלוח השנה מתנגשת בבעלי העסקים כל פעם מחדש, ומי שלא נערך בזמן, ימצא את עצמו נגרר וסותם חורים בזמני לחץ ובמחירים יקרים משמעותית. לא חבל?
רוצים להצליח? לשאול שאלה? לבקש נושא לטור? כתבו לי למייל: micha@marketing-s.co.il