מיתוג

  • מחבר:
  • קטגוריה:כללי

מסתבר שבטור הקודם העלתי נושא רגיש וחשוב וזאת על פי כמות הפניות והתגובות שלכם. בס"ד כל הפונים נענו וקיבלו התייחסות אישית לשאלותיהם, ואעבור עכשיו לעוד נושא חשוב (וכאוב) שקשור לשלבים הראשונים לפתיחת העסק. מיתוג.

רגע לפני שאתם טועים בכך שאני גרפיקאי או מומחה במיתוג, אדגיש ואומר, איני כזה. כל מה שאני כותב כאן הינו על דעתי בלבד ומשקף את הניסיון המצטבר שיש לי בתחום ואת זווית הראיה האישית שלי. אם יש לכם השגות, כיתבו לי!!

לפני שאני פורס את משנתי בנדון, חידה: כמה לדעתכם עלה בחירת השם של רשת "קופיקס" שמגלגלת מאות מליוני ₪ בשנה. ונחשבת לרשת ידועה ומצליחה. לפניכם מספר תשובות אפשריות:

א. 75,000 ₪   ב. 32,560 ₪   ג. 1,416 ₪   ד. 7,900 ₪

די ברור לי שרובכם טעיתם בבחירת התשובה הנכונה, ורובכם הימרתם על תשובה ד או ב. התשובה הנכונה היא….. 1,416 ₪ (כולל מע"מ). כן. ודוגמאות כאלה לא חסר. כולל הלוגו של חברת nike (נייקי) העולמית (יצרנית נעלי הספורט מהגדולות בעולם) שעיצוב הלוגו שלה עלה כ…… 5 דולרים בלבד.

אז רגע לפני שאתם רצים לפטר את הגרפיקאי שלכם או מחליטים לפתוח עסק ולשרבט בתוכנת וורד (עם כוכב גדול מסביב לאותיות וקו תחתון מודגש / נטוי) את הלוגו שלכם, הרשו לי לעשות קצת סדר.

  1. ישנה חשיבות שהלוגו שלכם יהיה יפה ואסתטי, ושאם הוא לא משדר ישירות את הנושא העיקרי של העסק שלכם, יש להוסיף לו סלוגן (שורת הסבר / הכוונה מתחת או במשולב ללוגו העיקרי) שייתן השלמה לקורא הפוטנציאלי שייחשף למודעות שלכם. מעבר לזה, צר לי לאכזב אתכם, אני נגד כל השקעה נוספת וירידה לדקויות אינסופיות בבחירת הגוון השלישי שישתלב עם הקוץ השמאלי והקימור האמצעי ש"מעיד על גמישות שלכם מול הלקוחות" (????)
  2. דבר נוסף וחשוב מאוד להשקיע בו הוא ה"גריד" קרי מבנה מסוים שכל מודעה ופניה שלכם ללקוחות יהיה מובנה בו. הדבר הזה יחסוך לכם המון כסף במשך השנים. הלקוחות שלכם "יתרגלו" "לראות" את המודעות שלכם ובשטחים קטנים יותר ויותר תוכלו להעביר מסר חזק וקליט.
  3. אחידות. כשתחליטו לפתוח עסק או לפרסם אותו, אנא נשמו עמוק וערכו לעצמכם רשימת יתרונות וחסרונות שלכם מול עצמכם וגם מול המתחרים שלכם. ואז תשבו לנסח את המודעה. מבטיח לכם שמודעה שמציינת שאתם גם זולים גם פתוחים עד הלילה וגם הכי שירותים וגם יש לכם מבצע על 2 נרות פלוס אחד וגם מציינת שיש לכם שירות מכל הלב וגם יש סוף עונה על פריטים מסוימים וגם שאתם החנות היחידה באזור וגם….. לא תיקלט בבחינת "תפסת מרובה לא תפסת"…. רכזו נושא אחד או שניים חשובים ועיקריים ולכו עליהם בכל הכח…
  4. מכרז. בקשו כמה וכמה הצעות מחיר מנותני שירותים בתחום עיצוב לוגו/ עיצוב מודעות / מיתוג ובקשו לראות עבודות קודמות. אם התחברתם לשפה העיצובית של המעצב/ת זה הזמן לבדוק שהמחיר אכן תואם את התקציב שלכם, ובכל מצב כללו עצוב גריד בהצעת המחיר המקורית שלהם לכם. זה יהיה שווה לכם. מבטיח.

רוצים להצליח? לשאול שאלה? לבקש נושא לטור? כתבו לי למייל: micha@marketing-s.co.il