המילון השלם לעולם הדיגיטל

  • מחבר:
  • קטגוריה:כללי

כפי שהבטחתי, הרכבתי עבורכם מילון קצרצר שיאפשר לכם התמצאות קלילה בעולם הדיגיטל ויאפשר לכם להבין את הצעות המחיר ואת ההצעות השונות של אנשי המקצוע וסוכני הפרסום באשר הם.

אקדים ואומר כי לפני כל צעד שתעשו (בכלל בעולם העסקים כמובן וגם בעולם הדיגיטל) שאלו את מורה ההוראה שלכם כיצד עליכם לנהוג ואין בטור זה משום הנחיה ו/או המלצה גורפת לעשיה.

דומיין: רגע לפני שאתם רצים להקים את האתר שלכם, הקדישו חצי דקה ללמוד על הדומיין. הכתובת שעליו יושב האתר שלכם. רגע לפני שמציעים לכם אתר "חינם" וקידום במחיר מצחיק, אך כשהאתר שלכם יושב על כתובת ששייכת למישהו אחר (כנראה חברת הקידום) ענו בשלילה. בשונה מחנות פיזית שתוכלו להעביר כתובת, כל הקידום שתשקיעו בכתובת הראשונה יורד לטמיון ונמחק בתהום הנשיה. באינטרנט אם אתה לא הבעלים של הדומיין (www.דומיין.co.il) כל מה שתבנה עליו וכל מה שתשקיע בשביל שאנשים יכירו אותו ויחפשו אותו בשביל להגיע אלייך, הכל יעלם. ולכן, אני ממליץ בכל לב לרכוש אחד כזה לעצמכם.

גם לשם הדומיין יש חשיבות. אומנם רובם כיום מחפשים אותנו בגוגל (מנוע החיפוש שעליו נקדיש פרק נפרד) אך יש לא מעט שמחפשים אותנו "ישירות" וככל ששם הדומיין שלנו יהיה קרוב יותר למציאות ולשם האמיתי שלנו וככל שיהיה יותר קל לאיית אותו, יהיה גם יותר קל לשווק אותו.

מאפיין / מתכנת / מקים אתרים: יש המון חברות שמקימות אתרים. רובן מציעות פלטפורמות מובנות מראש עם התאמות עיצוב לכאן או לשם. מעט מאוד מציעים איפיון מלא או חלקי ואני מציע לא לדלג על זה בשום אופן. ועדיף אפילו לקחת מאפיין חיצוני ועצמאי שלא משוחד ולא חייב למכור לכם תבנית מוכנה או עיצוב שכבר הוכן ללקוח אחר. מאפין יישב איתכם ויבין מה הרצונות שלכם. מה הצרכים שלכם. מה הכי מתאים לאופי הפעילות שלכם ושל הלקוחות שלכם. מה המתחרים שלכם עושים ומה "נהוג בענף". מה אתם יכולים לתת במסגרת האתר ומה אתם מעדיפים שיהיה אוטומטי ו/או לא ניתן לבחירה.

מאפיין מקצועי יעלה לכם קצת כסף שאת כולו תחסכו בעוגמת נפש בהמשך הדרך כשתגלו שרצתם לקחת הצעה קוסמת להקמת אתר ופרט קטן שדילגתם בלו משים בעצם הוריד לטמיון את כל ההשקעה.

אתר אינטרנט מחולק לכמה סוגים עיקריים: אתר תדמית, אתר חנות, אתר קטלוגי.

יש חשיבות קריטית להחליט לפני שיוצאים לדרך, איזה אופציה אתם מעדיפים כי לעבור מאחד לשני יעלה לכם לא פחות מאשר להקים אחד כזה מחדש.

אתר תדמית: רובם בנויים על תבניות ונכתבות בשפת הוורדפרס – שפה חדשה שמקילה מאוד על המתכנתים ומאפשרים בניית אתר תדמית בשעות ספורות. האתר יכיל פרטים על העסק שלם. יתרונות. דרכי הגעה, טופס צור קשר ומספר תמונות נבחרות.

אתר חנות: כל הנ"ל ובתוספת האופציה לרכישה. או למלא פרטים ולהשלים רכישה מחוץ לאתר (דרך מוקד טלפוני לדוגמא) או סליקה באתר עצמו, מה שמייקר את האתר ומחייב פרוטוקולים של אבטחה וסליקה. כיום ניתן להטמיע דפי סליקת אשראי על ידי ספק חיצוני מה שמוזיל את ההקמה והתפעול.

אתר קטלוגי: אתר שמחליף את אלבומי התמונות ומיועד לסיטונאים וכדומה שיכולים להפנות את הלקוחות ישירות לאתר ושיחפשו שם את המתאים להם.

דף נחיתה: דף אחד או יותר שהגולש מופנה ישירות אליהם. יעיל ביותר לצורך קמפיין או מבצע ספציפי. מכירה נקודתית ומעקב אחרי מכירה. ניתן להקים דף נחיתה לכל קמפיין וניתן לאחסן אותו תחת האתר שלכם או בכלל להוות דף בודד במקום אתר שלם.

סינונים: בשוק ישנם כמה וכמה חברות שמספקות סינון לאינטרנט. קחו בחשבון שלאחר פתיחת אתר יש לפנות לכל חברה בפני עצמה ולדאוג שהחברה "תפתח" את האתר שלכם בפני הגולשים שלה. אחרת לקוחות הסינונים השונים לא יוכלו לשזוף את אתרכם החדש והמושקע.

רשימות תפוצה: במיילים שאספתם מלקוחות או מרשימות שניתנות לרכישה בשוק הרחב. ככלל אני ממליץ להימנע מכניסה לענף הזה שמיועד בעיקרו לכמויות גדולות ולא לעסקים קטנים, ובוודאי שלא לרכוש רשימות או להתפתות להעיף מיילים שיווקיים לכל אנשי הקשר שלכם בכל רגע נתון. רישומת תפוצה צריכות להיבנות בשיקול הדעת והשימוש בהם צריך לעשות בתבוה ובמקצועיות שלא "לשרוף" את המקבלים והקוראים.

רשתות חברתיות: (החל מווטצאפ ועד אחרים): כפי שהקדמתי, לאחר שאלת רב, ישנם רשתות חברתיות למכביר שבחלקן יש נוכחות חרדית גוברת והולכת ומספר הלקוחות הפוטנציאליים גדל והולך.

כאן נעסוק רק ברשת הווטצאפ שנמצאת בלא מעט מכשירים מסוננים ומהווים כיום פלטפורמה מקיפה.

שימו לב שכיום ניתן להקים מספר ווטצאפ ייעודי לעסקים (ביזנעס) , מה שמאפשר לכם מענה אוטומטי ללקוחות, מספר נפרד המיועד לעסק עצמו ועוד מאפיינים שיעזרו לכם בניהול העסק ויצירת קמפיינים ללקוחות שלכם. קחו בחשבון שלכל רשת שפה משלה, יכולות משלהם ומנהגים שונים ומשונים. באחד מומלץ לצרף תמונה ובשני עדיף טקסט בלבד. לאחד אפשרות ליצירת קבוצות ובשני העדיפות העליונה היא באחד על אחד. קחו בחשבון שאם אתם לא מבינים את השפה והניואנסים של הרשת והדרך, אל תתפלאו אם הקמפיין העילג שלכם קצר בעיקר גלי צחוק ולעג ולא הביא לכם את התוצאות המקוות – לקוחות ומכירות.

מפאת קוצר היריעה אאלץ להפסיק כאן, ובעזרת ה' בטור הבא אוסיף מושגי יסוד רחבים יותר לתועלתכם.

רוצים להצליח? לשאול שאלה? לבקש נושא לטור? כתבו לי למייל: micha@marketing-s.co.il