גם הטור האחרון על גרפיקה ומיתוג העלה מבול של תגובות, ולהפתעתי, כולן אוהדות ומזדהות לחלוטין עם התוכן שהבאתי בטור. כולל בעלי מקצוע מהתחום שהסכימו שאכן יש להיצמד למקור ולא להיסחף למקומות שונים ומשונים.
ובהמשך לטור הקודם, ברצוני להעלות נקודה שהיא המשך ישיר למיתוג ולפרסום. לצערי, לא מעט בעלי עסקים משקיעים הון לא מבוטל על פרסום "בחוץ" ושוכחים לחלוטין מה קורה "בתוך הבית פנימה".
בואו נסכם שאני לא הולך להעלות כאן את נושא "קיום ההבטחות" שכבר הבאתי מספר פעמים. הבטחתם בפרסום שאתם נותנים שירות מעולה? תקיימו בבקשה הבטחתם שיש מוצר במבצע? קיימו בבקשה. זה ברור ומובן. אני רוצה להרחיב בנושא מיתוג ושיווק בתוך החנות די ברור שאין לאף אחד מכם מספיק אנשי מכירות בתוך החנות… רוב מכריע של הלקוחות שלכם נכנסים לחנות ללא ליווי אישי של איש מכירות שנותן להם שירות וממלא אחר מבוקשם, מפנה אותם למדף הנכון ומציע להם את המבצעים החדשים או את המוצרים שאתם כבעלי העסק מעוניינים שהם ירכשו.
אז מה עושים? מנסים בין שירות ושיחה עם אחד, לדחוף מילה לשני, לסמן לשלישי וחוזר חלילה…
יש לי עצה בשבילכם. דמיינו שכל שלט הוא איש מכירות. כל שילוט מדף הוא העוזר האישי שלכם למכירה ושירות לקוחות. עצבו, כיתבו ונסחו על פתק את מה שהייתם אומרים ללקוח אם הייתם עומדים לידו כרגע או במיקומים שונים בחנות בניסיון להכווין אותו לנקודה שבה הוא ייחשף למוצר או לשירות שאתם רוצים. כל שלט כזה וכל הכוונה כזו יכול להעלות לכם את המכירות פלאים. אנא, עימדו מול המדפים שלכם או מול הכניסה למשרד שלכם והעמידו פנים מה הייתם רוצים ללחוש לאוזנו של הלקוח. ברוך הבא? טוב שהגעת? עמדת המים הקרים שלנו נמצאת מימינך… בואו להכיר את העגלות החדשות שהגיעו השבוע!!… מוצרי המבצע שמופיעים במודעה בעיתון ממוקמים במדפים הפנימיים מצד שמאל. רוצו….!! רק תחשבו כמה שאלות זה יחסוך מכם…. רק תדמיינו איך זה יעלה את שביעות הרצון של הלקוחות שלכם וכמה זמן זה יחסוך להם בהתרוצצות ובתסכול ממקום למקום בתוך החנות (וכמה זמן זה יפנה להם לרכישות נוספות….)
שלטי הכוונה תלויים מהתקרה, שלטי מכירות על המדפים עצמם ובין המדפים. על דלת הכניסה. ליד הקופה. הכוונה על הצד של הארונות. ברכת "תודה שקניתם אצלינו" ביציאה ועוד כהנה וכהנה רעיונות שהיועץ העסקי שלכם או הגרפיקאי שלכם יישמח לנתח יחד איתכם את הצרכים ואת האפשרויות בשביל להוציא את המקסימום מהשטח הקטן שש לנו ומיועד למכירות.
אז אנא, את הכסף שחסכתם מהוצאות מופרזות על מיתוג, השקיעו בתבונה על מיתוג פנים…
בהצלחה!!
רוצים להצליח? לשאול שאלה? לבקש נושא לטור? כתבו לי למייל: micha@marketing-s.co.il