שלום קוראים יקרים.
בטורים הקודמים סקרנו את הסוגים השונים של המבצעים ואת השוני העצום בין כל מבצע ומבצע. השבוע נמשיך אי"ה ונסיים את הסקירה ומשם לנושאים הבאים.
סוג מספר 3: מיועד לצ'פר לקוחות נאמנים
אחד המבצעים החשובים והחשיבות שבהם להיות מדויקים ואמינים. לקוח קיים הוא לקוח חשוב (זוכרים את עניין השימור?) ככל שנדייק בקליעה לטעם ולצרכים של הלקוחות הקיימים שלנו, נזכה לאמון גבוה יותר מהם ולהגדלת סל הרכישות, להמלצות לרכישה בעסק ולהמשך הקניות בכלל בחנות שלנו.
אם יש לכם מועדון לקוחות ואתם יודעים מה כל לקוח רוכש לאורך זמן, הציעו לו מאותה סידרה שהוא רוכש הנחה מסויימת או מתנה ברכישה הבאה. מוצר שבכל מקרה הוא רוכש והוא נהנה ממנו, הוא יודה לכם על קבלת המתנה. אם אין לכם מידע על הרגלי הקניה של הלקוחות שלכם, זה המזן להתחיל לאסוף אותו… ובכל מקרה, אם אין לכם מידע ממוקד, נסו להציע מגוון מוצרים או שירותים לבחירה על מנת שהלקוח יוכל לבחור את המתאים לו ביותר.
גם כאן הייתי ממליץ לא "להרוג" מוצר שבכל מקרה הוא רוכש אלא להציע אקסטרה, אבל זיכרו! המטרה היא לצ'פר את הלקוח לא להגדיל מכירות וככל שתקשו על המשתתף, הוא לא יקבל את הצ'ופר ואז מטרת המבצע התפקששה. ועדיף שלא נצא למבצע כלל.
סוג מספר 4: מיועד לחסל מוצר ספציפי
אם אתם רוצים לחסל מוצר ספציפי (בגלל פג תוקף, בגלל הרצון לחדש מלאי, בגלל הרצון לגייס מזומן או בגלל כל סיבה שלא תהיה) אנא וודאו שאכן אתם פועלים למטרה הזו ולא מצרפים מטרות אחרות ומלבישים אליה עומס לא רצוי…..
קחו את המוצר והורידו עליו את המחיר! אל תתנו אותו ברכישת מוצר נוסף, אל תתנו לו מחיר גבוה שלא מניע לקוחות לפעולה, ואל תבקשו מספרי תעודת זהות ומידת נעליים לפני מימוש המבצע. פתחו אותו לכל מי שמבקש, הרי אתם רוצים שהוא יעוף לכם…. אז תנו לו לעוף!
סוג מספר 5: מיועד לקדם מוצר חדש
אותו דבר בדיוק כמו לחסל מוצר ספציפי אבל הפוך J אל תקשו על הלקוחות שלכם. אל תגרמו להם לא לממש את המבצע שאתם משתוקקים להשיק. ובהצלחה!
ועל סוג מספר 6 נרחיב בעז"ה בטור הבא ואיתו נסיים את הסקירות על המבצעים השונים.
רוצים להצליח? לשאול שאלה? לבקש נושא לטור? כתבו לי למייל: micha@marketing-s.co.il